married

Daisypath Anniversary tickers

wrote

Daisypath Anniversary tickers

Wednesday, January 19, 2011

perkahwinan bukan titik noktah kehidupan


on3 mor3 3ntry bOut w3dding ya!
inDah k3 hah?
tapi ia m3mang 1 hadiah yang tak t3rnilai dari ALLAH S.w.t






<<>>

AMIN

...have 1 story want share wif u guYz...


mas3 tu saye fOrm 4...jiran sblah umah plak kematian suami (3 taOn) sebelum sy fOrm 4...yg pangkatnye boleh aku pnggil makcik la.. mak jan laa..biase la berjiran..memang la baek kan?
Ok...abah aku ni ensem....mmg ensem...mak aku pon ckp cmtu...sape2 leh terpikat...
aku pon da terpikat...sorry ya mak..kita share sOrang laki yg sam3.. hihik
ser!us ok?

mase tu makcik tu mcm nk berbaik dgn abah..bagi baju arwah laki die kt abah aku sbb die kate
"kalau u pakai, msti same dgn laki i" (kias2 ok..aku pon x taw exact dialog dorang)
mak i...eh..mak saye......bg balek kt makcik tu...ckp..."tak pela awak....laki saye tu banyak lagi baju"dan berita itu smpai ke pengetahuan abah saya...abah saya mengamuk...tak tahu ape cerita yg sbnar..sbb ini cerita akak sy yg cerita...sbb kisah ni berlaku mase saye skolah...so sy x taw sngtabah sy hampir2 melempang mak saye sbb makcik tu ckp mak saya ckp mcm kurang ajar..mmg patut la mak saya kurang ajar kan?
(mcm nora danish dgn fasha sandha lak) of coz la mak saye nora danish..ok..x abes lg..mak saya pon merajuk..membawa hati yg lara ke umah akak iparnya..aku balek skolah, mak aku da lari dari umah..

lepas tu...akak2 n abang2 aku pon balik..menasihati abah aku yang tengah marah tu..(da mcm kena bomoh dgn makcik tu kan?) opss...aku ckp macam..

then selang bbrapa hari...abah aku pon pergi ke umah kakak nye dan...membawa pulang mak aku kembali.....

then..cite tu x abes lagi di situ..makcik tu terjmpe aku tngah lepak makan durian kt umah seorang kawan aku la..die cakap.."ko ingat aku nak sngt ke abah awk tu"
mase tu kn aku msih bdak kecil..lalu aku pon berckp dgn anggukan kepala shj..

bayangkan...makcik tu berkemban di hdapan abah aku...emm..x patut...
seb bek...abah pergi memujuk mak..kalau x.......aku rase2...da besar2 cam ni...aku g lempang jek orang tua sebelah umah aku ni...

geram!!!!!

tp ktorang da baek..
mak pon mls nak amik port..
cume langkah berjage2 la..
aku pon mcm tu..
kdg2 x g pon braye umah die..
die jek dtg umah braye umah ktorang..
wat eva!

abah aku... aku punya..


3nd!



4 comments:

::FAIZ FARISH:: said...

dahsyat punya jiran

Miss Ain said...

taw xpe2......
dasat kn?

niesz said...

ade gak org yg mcm tu kn..pelik btul..

Miss Ain said...

tp dlu la nyer cite..
da almost 10 yrs...
hurmm...
tp mmg ade ler.. :)