married

Daisypath Anniversary tickers

wrote

Daisypath Anniversary tickers

Tuesday, January 25, 2011

he was be my best friends part II

ok....lpas rsult SPM kuar... aku dapat OFFER study...kt kuantan....mase break sem 1...die cOntact aku...die cakap..die oPen new rsToran...tanye aku...

"nak mintak tolong kau, kerja dgn aku .. kejap pon xpe...staff kurang.." die
"ok jugk..dapat jugak duit kan? tapi 25/day ok x?" aku .. dlu aku dpt 15/day ..tu yg trkjut tuh..
"ok.." trkjut aku....... ingat tu kedai die ke? wOit..tu kdai bapak ko la...

aku berkira-kira..dengan alamat yg ade..aku ajak akak aku yg baru brhenti kerja tuh kerja sane...
smpai sane...aku tngok signboard..."al hijrah - mohd khairul"
terkedu aku..die punye ke?tapi aku x tanye pown...cume bangge la...

tp aku kerja shift mlm..die krja siang..ktOrang jarang jmpe...die cume balek lewat...nak gurau2 pon da kurang sbb die da tua kot..hehee..... x la..sbb ade kakak2 die kerja sane jgak..so die x nk akak die mmbebel...

One day...... ktOrang wat 1 kesilapan besar...ktOrang amik kputsan,....nak declare as cOuple....
die still mcm dulu...gurau2 dgn aku..cume die straight...
aku amik order laki tak bOleh....aku duduk ngan pakcik x bOleh.. oit..pakcik la....

"ain....mari sini...." aku ingat nak hantar order...
"duduk sbelah aku.." even couple..aku dn kau tuh mcm dah biase...cume dalam msg jek abg...n aku syg... :)

die suke tarik lengan aku kalau aku tak nak dgr cakap die...
....so happy.....
"kenapa kau ni degil sangat??"

ade 1 day..die pengsan...mase tu kul 4 pg..die tdOr kt rsTorant sbb kt umah die ade anak dare..(ade 1 kes la)

before he fainted
aku tanye.."balik umah ke?ira ngan ifa ade kt umah kan?" cemburu sbnarnye...
"kalau nak abang tidur sini jek" aku jahat kan?

mase tu..aku spend tyme btol2 dgn die..even mase kerja..
die tolong aku angkat meja...tolong aku la...huhu..anak tokey..
actually ade bdak jual brger tuh..tnye aku da ade spcial ke?aku jwb la..krol..
dorang x nak caye..
mase tu la aku knalkan krol..then krol slumber letak tangan die atas bahu aku...
"a'ah..ktorang capel..ade problem?" wahh..bangge japp...hihi..

ok..die tdor lwat...kul 4 am die trjage..p toilet (die tdor blakang kaunter..ade tmpt smbhyang)
tibe2 aku nmpak die nak jatuh..aku assume die mngantok..aku wat x taw..
mase die kuar dr toilet..aku btol2 nmpk die jtoh..aku pgang die..then mase tu ade uncle die..yg incharge malam la..

"uncle nipah.....krol pngsan."
berat sangat die..aku hold jgak..x nk bg die jatoh..then uncle nipah dtg...papah die..
mase tuh.. uncle die ckp..
"krol da 26...da boleh kawen.."
aku terkedu..weh..aku 19 ok..n study lg..

tah ape silap..mase sem 3...ktorang gaduh trOk...sangat2...ungkit2..
sampai kul 3 pg.....
then...ktorang break up...sngt2 x suke...

nk msok sem 4...adek die .. aku pnggil kak mas msg aku..
"ain....nak kerja lg?"
aku x taw..patut x aku kerja?then aku prgi jgak..org hrap kt aku kot..
mase tuh...

ktOrang da x rapat...ade 3 org warge ngare thailand yg dorang import kerja situ...mmg cun2..
aku pon suke tngok..baek2..
ade 1 orang ni..lpe name ape..
slumber jek die cium dahi krol dpn aku...aku mcm nk pngsan..
krol pon serba salah..aku tahu..

krol lari ke dapur..aku troskan kerja...mcm nak menangis..
x smpai sminggu aku brhenti..
aku tpu uncle, kak mas, kakak2 die la...ckp aku kena balik kolej lebeh awal..
sbb nk jadi fasi (aku tipu ok)

aku x nk lagi tengok die maen drama...aku x jmpe die pon mase last day tuh..aku btol2 kecewa..

da abes study...aku g hantar adek aku msok form 1..mase tuh aku jmpe kakak die..
"krol da bertunang...ain tahu x?"
"tahu kak zura.." padahal aku x tahu...
aku rase nk pngsan..mase tuh aku btol2 rase kecewa gile2..

dengan segunung tekad...aku pegi jugak jmpe die..aku btol2 rindu...rndu nk tngok muke die..

"em..dgr2 kau da tunang.."
die hanya mengangkat jari dan tnjuk cincin..
"aku da 27 ain.."

aku faham...(aku jwb dlm ati)


now! die da kawen........umor die da 29 kot..tah la..lpe...hihi...

tp yg pasti..he was be my best friend...
aku sngt sayang die..
die sangat2 bagos...even aku prnah terluke....



2 comments:

ch!natsu said...

sedey..!!! =(

hurm kuatnya ko ain..
klu aku xtaula.. haish2~

Miss Ain said...

mase tu x kuat la mimi..
sekarang baru kuat nk bercerita...klau dok pendam..

boleh gile...tp ALHAMDULILLAH..
DIA sayangkan aku...AMIN