married

Daisypath Anniversary tickers

wrote

Daisypath Anniversary tickers

Friday, May 14, 2010

surat untuk mak & abah

Assalamualaikum...

Mak Abah, apa khabar sekarang?akak harap semua sehat sejahtera hendakNya..akak terpanggil nak buat surat ini,entah bila mak abah akan baca akak tak tahu la..
akak bersyukur dilahirkan oleh seorang ibu yang paling sporting dan tegas dalam menjalankan tugasnya sebagai seorang ibu. begitu juga abah...akak sangat2 bersyukur...
dan yang terpenting adalah akak dilahirkan dalam keluarga Islam...amin....
Mak, Abah...
seperti yang mak abah nampak dan berkali-kali juga mak tegur...akak bukan la menjaga aurat seperti suruhan ALLAH..sekurang-kurangnya akak menutup rambut akak....akak tahu aurat diantara ipar juga penting..tapi akak tetap bertegas tak nak pakai tudung depan mereka..mungkin akak dah terbiasa..maafkan akak ye mak..akak da cakap kan kat mak..mak da tegur...anak mak ni pon da baligh...mak jangan risau...anak mak ni sentiasa ada niat untuk perubahan 1 ari nnti...Insyallah..doa mak sentiasa akak ingat..amin...

Abah,
banyak kenangan yang kita cipta yang orang laen x nampak tapi hanya mendengar..akak tak taw akak boleh x tulis kat sni sbb akak akan menangis, sekarang pon akak da mnangis..akak amat sayangkan abah...abah seorang yang kuat..akak tahu...akak boleh nampak...paling akak tak boleh lupa dan akak kenang sampai bila-bila...
abah pernah ambik akak naek motor dari asrama (habis SPM)..dengan barang2 yg begitu banyak...akak malu sangat masa tu..akak tak pikir apa2...akak mintak maaf..lepas SPM akak baru sedar pengorbanan abah utk akak...terima kaseh abah......

sekarang...hidup akak hanya untuk mak & abah...akak cuba buat yang mana akak mampu..tapi......
akak juga punya hati,perasaan & nafsu....dosa demi dosa anakmu ini lakukan..akak tak nak kongsi dengan mak abah sebab akak takut....takut mak abah akan tanggung dosa akak...kalau mak abah tahu tapi tak halang...akak harap akak sempat bagitahu semua ini sebelum akak menutup mata ini untuk selama-lamanya...akak mintak maaf mak abah...akak mintak maaf...

mak abah...senyuman mak abah adalah paling mengembirakan akak....akak sentiasa ingat...masa abah gurau ngan mak...masa mak peluk abah...akak ingat sampai sekarang...saat ini...akak sayangkan mak abah...
tak terpikir 1 ari nanti...ALLAH pasti akan ambil kita semua..cuma tak tahu,siapa dlu antara kita...akak takut.....akak tak nak pikir langsung...tapi bila abah cakap...."kalau abah mati nanti, pandai2 la korang bahagi harta"
akak tak suka....tapi 1 ari nanti..akan tiba..akak harap akak kuat menempuh ujian dari ALLAH itu...amin..

akak harap akak dah buat mak abah bangga...dan akak berjanji...selepas ini...akak akan ubah diri akak demi mak & abah...

Ya ALLAH....kau tempatkanlah mereka dikalangan orang-orang yang soleh & solehah..amin

sekian......harap 1 ari nanti mak abah akan baca...

love.....anak mu...

No comments: