married

Daisypath Anniversary tickers

wrote

Daisypath Anniversary tickers

Wednesday, September 30, 2009

biLe ea nak aKad niKah?

haha...title pon dah kelakar..
bukan ape..cume tetibe je terpikir..satu hari nanti aku akan melalui juga ini semua..INSYALLAH
gembira ke?mestila...dah nak bersatu dengan pasangan hidup..
seronoknye, bukan sengaja nak berpikiran macam ni, tapi bila kawan2 dah ramai yang bernikah..n dh ade baby pon..
aku bile plak?
mase tu, aku mesti duduk bersimpuh malu-malu..kan kan?haha..kelakar betul..
cop2..mase tunang la dulu..aku duduk dalam bilik, tunggu bakal mak mertua sarungkan cincin pertunangan..eh2..sebelum tu..kena la merisik dulu..merisik tak payah cincin2 pon tak ape,
senaskah AL-Quran o Sehelai telekung cukup..nanti aku discuss dulu dengan my future husband kan?kot-kot dia ada adat..mana la kita tahu..nak-nak my future husband tu aku tak tahu sape..haha..
seronoknya, bila kita nak melangkah ke alam rumah tangga kan?
nanti ada hasil perkongsian hidup..baby..aku dah ade name pon..biase la..perempuan..
hihii..aku akan tatang n bimbing baby aku jadi insan berguna, amin...
kata-kata tu satu doa, ingat tu..jaga kata-kata, rotan bila perlu..
hemm..dah boleh jadi ibu ni..heheh..sempat ke tak aku tak pasti, harap sempat...amin..almaklumlah, dunia ni hanya pinjaman untuk seketika, kat akhirat tak tahu mane arah lagi..
banyak amalan baik, INSYALLAH ke syurga,klau sebaliknya?astaga..

No comments: