married

Daisypath Anniversary tickers

wrote

Daisypath Anniversary tickers

Monday, July 13, 2009

~~~~peRmuLaan kaTa~~~~

seLepas ape yang telah tejadi..aku kadang-kadang terasa seperti tidak ada apa-apa lagi yang perlu aku pertahankan...tapi..bila fikir-fikir balik..semua orang pernah melakukan kesalahan..termasuklah aku..aku sendiri pun tidak pasti apa yang aku dah buat tu, akan memerangkap diri ini suatu hari nanti ataupun tak? harap tak la..dunia sekarang?tak sama langsung dengan dunia dulu..jauh berbeda...mengapa semua ni terjadi ek?betullah kata orang..masa tidak boleh berputar balik..jadi hargai lah apa yang kita ada..

kalau lah..kalau lah...kan?masa boleh diputar balik...seronoknya jadi diri sendiri..sekarang? entah laa..aku bersyukur sebenarnya, tapi pada masa yang sama aku pon ade jugak tertanya-tanya, kenapa kita semua dilahirkan ke dunia ini? Mungkin jawapan yang 1 itu tidak boleh memuaskan hati aku..ialah...sebagai khalifah di muka bumi ini kan?

Tapi biasala manusia mcam aku ni..mana ada perasaan puas hati..padahal..dah ada dalil dah menunjukkan ALLAH sayang kepada semua makhlukNYA..

ALLAH dah buat bermacam-macam orang kat dunia ni, dengan pelbagai rupa dan bentuk..ALLAH dah melakarkan takdir kita sebelum kita lahir lagi..apa yang ada pada kita ni, hanya untuk pinjaman..tapi, kenapa aku tak boleh terima semua tu? Walaupun aku tahu semua tu?susah sangat kan nak percaya pada angin yang tengah bertiup walhal kita rase ia ada..sebab kita tak nampak ia. Macam pahala dan dosa..kalau la aku boleh nampak semua tu di kiri dan kanan aku, alangkah seronoknya aku dapat mengutip pahala-pahala yang semakin hari semakin jatuh ditindas dosa-dosa yang kufur itu?

Wallahualam..

************

No comments: